اجاره mohave

درباره اجاره کیا mohave

در زمان های گذشته امکان تولید سریع خودرو های شاسی بلند مانند امروز وجود نداشت؛ در طول دهه 1990 و در هزاره جدید، خودروسازان برای نگهداشتن و ترغیب مشتریان خود به دنبال تولید مدل های جدید از این خودروهای پرطرفدار هستند.

با بالا رفتن قیمت سوخت، مشتریان نیز، به خرید خودروهایی کوچک تر و با مصرف سوخت مناسب تر روی آوردند؛ خودرو سازان نیز، به این نیاز مردم واکنش مثبت نشان دادند و به تولید خودروهایی از این دست پرداختند. کمپانی کیا نیز، دست به تولید شاسی بلندی (SUV) با سایز متوسط با نام موهاوی زد؛ گفتنی است این خودروی شاسی بلند در آمریکای شمالی با نام Borrego  ارایه شد.

 این کمپانی کره ای امید داشت تا بتواند با تولید این خودروی هفت سرنشین، و ارایه تجهیزات لوکس با قیمت مناسب مشتریان را به سوی خود جلب کند. این خودرو که اولین مدل کمپانی کیا محسوب شد، مجهز به مسیریاب ماهواره ای از طریق فعالسازی با صدا، سیستم بلوتوث، دسترسی بدون کلید و دوربین دید عقب است.

در تیپ سفارشی تجهیزاتی همانند صندلی چرمی، سیستم صوتی ارتقایافته Infinity و سیستم سرگرمی با قابلیت پخش DVD صندلی عقب برای مشتریان خود در نظر گرفت.

موهاوی 2009 ظاهر زیبایی نداشت و از نظر ظاهری بیشتر خودرویی اسپرت به حساب می‌آمد. برخلاف شاسی بلند ها (crossover)، این کره ای نیز، در مسیرهای سخت و خاکی دارای هندلینگ مناسبی بود. در تیپ های 6 سیلندر یا 7 سیلندر خورجینی موجود، تجهیزاتی مانند کنترل در سربالایی و سراشیبی به صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده بود؛ ارتفاع آن از سطح زمین در حد متوسط قرار داشت. مدل چهار چرخ محرک آن به صورت transfer case (یعنی راننده را قادر می‌سازد تا به صورت دلخواه در حالت چهار چرخ محرک یا دو چرخ متجرک قرار دهد) است.

جالب است بدانید که وزن این خودرو معادل 3,400 کیلوگرم بود. موهاوی در سراشیبی عملکرد و هندلینگ مناسبی از خود نشان نداد؛ از نکات قابل توجه دیگر در این خودرو می‌توان به نبود صندوق عقب برقی اشاره کرد.

موهاوی نسبت به رقیبان خود مانند فورد Explorer، تویوتا 4Runner و نیسان Pathfinder در رتبه بالای فروش قرار داشت؛ با وجود موتور 8 سیلندر خورجینی و آپشن های متعدد که قیمت آن را افزایش می‌داد، ولی نسبت به رقبایش دارای قیمت مناسب تری بود. این کره ای کوچک با وجود صندلی های ردیف دوم تاشو با نسبت 40/60  و صندلی ردیف سوم چند تکه با نسبت 50/50 برای یک خانواده چند نفره پیشنهاد مناسبی بود.

موهاوی مجهز به موتور 8 سیلندر خورجینی نسبت به سایر رقبای 8 سیلندر خود دارای نیروی اسب بخار بیشتر و مصرف سوخت مناسب تر بود. شایان ذکر است که این کره ای کوچک دارای کوچکترین دایره گردش نسبت به سایر رقبایش بود.در کل می‌توان گفت که خریدارانی که به دنبال یک شاسی بلند سایز متوسط با امکانات مناسب و در محدوده قیمتی 20,000 تا 35,000 دلار هستند، موهاوی مدل 2009 پیشنهاد بسیار مناسبی بود.

موهاوی مدل 2009 در دو تیپ پایه LX و EX به بازار عرضه شد. تیپ LX دیفرانسیل عقب دارای موتور شش سیلندر خورجینی، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، باربند، سیستم هشدار دنده عقب، قلاب جهت بکسل، سیستم تهویه، تجهیزات کاملا برقی، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو با قابلیت پخش CD یا mp3، رادیوی ماهواره ای، پورت USB و جک کمکی از جمله تجهیزات کمکی در تیپ استاندارد LX است.

در تیپ EX دارای موتور 6 سیلندر خورجینی، علاوه بر تجهیزات بالا، چراغ های مه شکن، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت، تنظیم صندلی سرنشین جلو در چهار جهت، تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان و سیستم کنترل آب و هوای دو نقطه به آن اضافه شده بود.

موهاوی دارای موتور 8 سیلندر خورجینی نیز، از نظر تجهیزات به این دو تیپ شباهت زیادی داشت؛ و شاید بتوان وجود رینگ های 18 اینچی در تیپ استاندارد آن را تنها وجه تمایز آن با دو همکلاس  خود دانست؛ شایان ذکر است که مدل چهار چرخ محرک نیز ، با همین تجهیزات به اضافه شیشه جلوی ضد یخ تجهیز شده است.

در تیپ LX پیکجی با نام Convenience وجود داشت که به تجهیزات خود صندلی چرمی و صندلی راننده با تنظیمات برقی اضافه کرده بود. دو پکیج دیگر با نام Luxury و Premium بود که فقط در تیپ EX وجود داشت. پکیج Luxury شامل رینگ کرومی، روکش داخلی چرمی، فرمان برقی تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی راننده با قابلیت ذخیره تنظیمات در حافظه و صندلی های جلوی مجهز به گرمکن بود.

پکیج Premium رکاب جانبی، سانروف، سیستم صوتی Infinity با 10 بلندگو، مجهز به تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و دوربین دنده عقب را اضافه کرد. سیستم سرگرمی با قابلیت پخش DVD برای سرنشینان عقب و مسیریاب ماهواره ای از طریق فعالسازی با صدا از جمله تجهیزات سفارشی EX محسوب می‌شد.

موهاوی مدل 2009 با دو موتور موجود بود : یکی موتور 6 سیلندر خورجینی 3.8 لیتری که 276 اسب بخار نیرو و 362 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ دومی دارای موتو 8 سیلندر خورجینی 4.6 لیتری که 337 اسب بخار نیرو و 437 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو این موتورها به صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک موجود بود. تیپ های شش سیلندر مجهز به گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و هشت سیلندر دارای گیربکس اتوماتیک شش سرعته بود. همچنین سرعت این شاسی بلند ظرف مدت 7.8 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ظرفیت یدک کشی موهاوی در تیپ مجهز به موتور 6 سیلندر خورجینی در حدود 2,268 و در تیپ 8 سیلندر خورجینی 3,402 کیلوگرم است. مصرف سوخت موهاوی در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 14، 16 و 13 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی برای موتور 6 سیلندر خورجینی دیفرانسیل عقب، و برای خودروی مجهز به موتور 8 سیلندر خورجینی 4WD به ترتیب 16، 18 و 13 ثبت شده است.

موهاوی مدل 2009 مجهز به ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری،  کنترل در سربالایی و سراشیبی، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده ای برخوردار بود. همچنین موهاوی مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی مجهز به کیسه هوای زانویی راننده در تیپ استاندارد است.

در طراحی داخلی این کره ای کوچک از مواد و تجهیزات بسیار لوکسی استفاده شد که از نظر برخی تا حدودی دور از انتظار بود؛ طراحی داخل کابین آن کاملا ساده و ظریف و داشبورد آن به گونه ای طراحی شده است که راننده امکان دسترسی راحت به تمام تجهیزات را داشته باشد.

در تیپ سفارشی آن صندلی ها کاملا راحت هستند؛ با وجود گنجایش 0.35 صندوق عقب بدون تا شدن صندلی ها، ردیف سوم صندلی به راحتی خم و به حجم آن اضافه کرده است. نداشتن صندوق عقب برقی یکی از نواقص این خودروی کوچک محسوب می‌شود.

در تیپ 8 سیلندر خورجینی این خودرو و در دور موتور پایین دارای عملکرد مناسبی است، اما کند بودن افزایش دور موتور و عملکرد نامناسب گیربکس به هنگام تعویض دنده از جمله نواقص آن محسوب می‌شود. گفتنی است که قدرت موتور 8 سیلندر این خودرو بسیار بیشتر از رقیبان دارای تجهیزات کامل هم ردیف خود است.

ترکیب این عوامل عملکرد ضعیف این خودرو در شتاب بالا یا حرکت در سربالایی را نشان می‌دهد. وجود نوار لاستیکی بین قطعات و بدنه موهاوی و نیز، عملکرد مناسب سیستم تعلیق آن موجب عملکرد مناسب و عدم تکان های شدید در داخل خودرو و ساکت ماندن داخل کابین آن می‌شود.

منبع: وان کار

قیمت های اجاره لندکروز 2012 بدون راننده:

قیمت روزانه : 450 هزار تومان

قیمت هفتگی : 3.5 میلیون تومان

قیمت ماهانه :  7.2 میلیون تومان

برای سفارش این خودرو با شماره ی 09368551691 تماس بگیرید.

اطلس رنت کار ، ارائه کننده خدمات رنت و اجاره ماشین بصورت با راننده و بدون راننده در تهران و کرج می باشد. از خدمات این کمپتنی می توانید در جهت استفاده از خودرو های لوکس و تشریفاتی برای میهمانان ویژه ی خود، خوردو های مدرن و اسپرت برای سواری داخل شهر و انواع خودرو های دیگر برای مصارف برون شهری بهره ببرید.

بهترین قیمت ها لوکس ترین خودرو ها را از اجاره ماشین اطلس بخواهید.